Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstÄpne
1. Sklep internetowy mojezacisze, dostÄpny pod adresem internetowym mojezacisze.pl prowadzony jest przez.osobe fizycznÄ
prowadzÄ
cÄ
dziaĹalnoĹÄ gospodarczÄ
pod nazwÄ
Delmar Zbigniew Marcin Kociakowski, wpisanÄ
do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaĹalnoĹci Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra wĹaĹciwego ds. gospodarki, NIP 5421090109, REGONÂ 050407783.
2. Niniejszy regulamin skierowany jest do KonsumentĂłw i okreĹla zasady i tryb
zawierania z Konsumentem Umowy SprzedaĹźy na odlegĹoĹÄ za poĹrednictwem
Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument - osoba fizyczna zawierajÄ
ca ze SprzedawcÄ
umowÄ w ramach Sklepu,
ktĂłrej przedmiot nie jest zwiÄ
zany bezpoĹrednio z jej dziaĹalnoĹciÄ
gospodarczÄ
lub
zawodowÄ
.
2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadzÄ
ca dziaĹalnoĹÄ gospodarczÄ
pod firmÄ
Delmar Zbigniew Marcin Kociakowski, wpisanÄ
do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaĹalnoĹci
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra wĹaĹciwego ds. gospodarki, NIP5421090109, REGON 050407783
3. Klient - kaĹźdy podmiot dokonujÄ
cy zakupĂłw za poĹrednictwem Sklepu.
4. PrzedsiÄbiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebÄdÄ
ca osobÄ
prawnÄ
, ktĂłrej odrÄbna ustawa przyznaje zdolnoĹÄ prawnÄ
,
wykonujÄ
ca we wĹasnym imieniu dziaĹalnoĹÄ gospodarczÄ
, ktĂłra korzysta ze Sklepu.
5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez SprzedawcÄ pod adresem
internetowym mojezacisze.pl
6. Umowa zawarta na odlegĹoĹÄ - umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umĂłw na odlegĹoĹÄ (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecnoĹci stron, z wyĹÄ
cznym wykorzystaniem jednego lub
wiÄkszej liczby ĹrodkĂłw porozumiewania siÄ na odlegĹoĹÄ do chwili zawarcia umowy
wĹÄ
cznie.
7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
8. ZamĂłwienie - oĹwiadczenie woli Klienta skĹadane za pomocÄ
Formularza
ZamĂłwienia i zmierzajÄ
ce bezpoĹrednio do zawarcia Umowy SprzedaĹźy Produktu
lub ProduktĂłw ze SprzedawcÄ
.
9. Konto - konto klienta w Sklepie, sÄ
w nim gromadzone sÄ
dane podane przez
Klienta oraz informacje o zĹoĹźonych przez niego ZamĂłwieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji - formularz dostÄpny w Sklepie, umoĹźliwiajÄ
cy utworzenie
Konta.
11. Formularz zamĂłwienia - interaktywny formularz dostÄpny w Sklepie umoĹźliwiajÄ
cy
zĹoĹźenie ZamĂłwienia, w szczegĂłlnoĹci poprzez dodanie ProduktĂłw do Koszyka oraz
okreĹlenie warunkĂłw Umowy SprzedaĹźy, w tym sposobu dostawy i pĹatnoĹci.
12. Koszyk â element oprogramowania Sklepu, w ktĂłrym widoczne sÄ
wybrane przez
Klienta Produkty do zakupu, a takĹźe istnieje moĹźliwoĹÄ ustalenia i modyfikacji danych
ZamĂłwienia, w szczegĂłlnoĹci iloĹci produktĂłw.
13. Produkt - dostÄpna w Sklepie rzecz ruchoma/usĹuga bÄdÄ
ca przedmiotem Umowy
SprzedaĹźy miÄdzy Klientem a SprzedawcÄ
.
14. Umowa SprzedaĹźy - umowa sprzedaĹźy Produktu zawierana albo zawarta miÄdzy
Klientem a SprzedawcÄ
za poĹrednictwem Sklepu internetowego. Przez UmowÄ
SprzedaĹźy rozumie siÄ teĹź - stosowanie do cech Produktu - umowÄ o Ĺwiadczenie
usĹug i umowÄ o dzieĹo.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: WyszyĹskiego 2/1 lok.5 15-888 BiaĹystok
2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@delmar.com.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 85 7444009
4. Numer fax Sprzedawcy - brak
5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 19 2490 0005 0000 4500 9986 7453
6. Klient moĹźe porozumiewaÄ siÄ ze SprzedawcÄ
za pomocÄ
adresĂłw i numerĂłw
telefonĂłw podanych w niniejszym paragrafie.
7. Klient moĹźe porozumieÄ siÄ telefonicznie ze SprzedawcÄ
w dni powszednie od poniedziaĹku do piÄ
tku w godzinach 10-17
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglÄ
dania asortymentu Sklepu oraz skĹadania
zamĂłwieĹ na Produkty, niezbÄdne sÄ
:
a. urzÄ
dzenie koĹcowe z dostÄpem do sieci Internet i przeglÄ
darkÄ
internetowÄ
typu
Mozilla, InternetExplorer lub Google Chrome
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. wĹÄ
czona obsĹuga plikĂłw cookies,,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5
Informacje ogĂłlne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialnoĹci za zakĹĂłcenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siĹÄ
wyĹźszÄ
, niedozwolonym dziaĹaniem osĂłb trzecich lub
niekompatybilnoĹciÄ
Sklepu internetowego z infrastrukturÄ
technicznÄ
Klienta.
2. PrzeglÄ
danie asortymentu Sklepu nie wymaga zakĹadania Konta. SkĹadanie
zamĂłwieĹ przez Klienta na Produkty znajdujÄ
ce siÄ w asortymencie Sklepu moĹźliwe
jest albo po zaĹoĹźeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez
podanie niezbÄdnych danych osobowych i adresowych umoĹźliwiajÄ
cych realizacjÄ
ZamĂłwienia bez zakĹadania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie sÄ
podane w polskich zĹotych i sÄ
cenami brutto
(uwzglÄdniajÄ
podatek VAT).
4. Na koĹcowÄ
(ostatecznÄ
) kwotÄ do zapĹaty przez Klienta skĹada siÄ cena za Produkt
oraz koszt dostawy (w tym opĹaty za transport, dostarczenie i usĹugi pocztowe), o
ktĂłrej Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie skĹadania ZamĂłwienia, w
tym takĹźe w chwili wyraĹźenia woli zwiÄ
zania siÄ UmowÄ
SprzedaĹźy.
5. W przypadku Umowy obejmujÄ
cej prenumeratÄ lub Ĺwiadczenie usĹug na czas
nieoznaczony koĹcowÄ
(ostatecznÄ
) cenÄ
jest ĹÄ
czna cena obejmujÄ
ca wszystkie
pĹatnoĹci za okres rozliczeniowy.
6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsÄ
dnie oceniajÄ
c, na
wczeĹniejsze obliczenie wysokoĹci koĹcowej (ostatecznej) ceny, informacja o
sposobie, w jaki cena bÄdzie obliczana, a takĹźe o opĹatach za transport,
dostarczenie, usĹugi pocztowe oraz o innych kosztach, bÄdzie podana w Sklepie w
opisie Produktu.
§ 6
ZakĹadanie Konta w Sklepie
1. Aby zaĹoĹźyÄ Konto w Sklepie, naleĹźy wypeĹniÄ Formularz rejestracji.
2. ZaĹoĹźenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie siÄ na Konto odbywa siÄ poprzez podanie loginu i hasĹa ustanowionych w
Formularzu rejestracji.
4. Klient ma moĹźliwoĹÄ w kaĹźdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
tytuĹu jakichkolwiek opĹat usunÄ
Ä Konto poprzez wysĹanie stosownego ĹźÄ
dania do
Sprzedawcy, w szczegĂłlnoĹci za poĹrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie
na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady skĹadania ZamĂłwienia
W celu zĹoĹźenia ZamĂłwienia naleĹźy:
1. zalogowaÄ siÄ do Sklepu (opcjonalnie) ;
2. wybraÄ Produkt bÄdÄ
cy przedmiotem ZamĂłwienia, a nastÄpnie kliknÄ
Ä przycisk âDo
koszykaâ (lub rĂłwnoznaczny) ;
3. zalogowaÄ siÄ lub skorzystaÄ z moĹźliwoĹci zĹoĹźenia ZamĂłwienia bez rejestracji;
4. jeĹźeli wybrano moĹźliwoĹÄ zĹoĹźenia ZamĂłwienia bez rejestracji - wypeĹniÄ Formularz
zamĂłwienia poprzez wpisanie danych odbiorcy ZamĂłwienia oraz adresu, na ktĂłry
ma nastÄ
piÄ dostawa Produktu, wybraÄ rodzaj przesyĹki (sposĂłb dostarczenia
Produktu), wpisaÄ dane do faktury, jeĹli sÄ
inne niĹź dane odbiorcy ZamĂłwienia,
5. kliknÄ
Ä przycisk âZamawiam i pĹacÄâ/kliknÄ
Ä przycisk âZamawiam i pĹacÄâ oraz
potwierdziÄ zamĂłwienie, klikajÄ
c w link przesĹany w wiadomoĹci e-mail,
6. wybraÄ jeden z dostÄpnych sposobĂłw pĹatnoĹci i w zaleĹźnoĹci od sposobu pĹatnoĹci,
opĹaciÄ zamĂłwienie w okreĹlonym terminie, z zastrzeĹźeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz pĹatnoĹci
1. Klient moĹźe skorzystaÄ z nastÄpujÄ
cych metod dostawy lub odbioru zamĂłwionego
Produktu:
a. PrzesyĹka pocztowa, przesyĹka pocztowa pobraniowa,
b. PrzesyĹka kurierska, przesyĹka kurierska pobraniowa,
c. OdbiĂłr osobisty nie jest dostÄpny
2. Klient moĹźe skorzystaÄ z nastÄpujÄ
cych metod pĹatnoĹci:
a. PĹatnoĹÄ przy odbiorze
b. PĹatnoĹÄ za pobraniem
c. PĹatnoĹÄ przelewem na konto Sprzedawcy
d. PĹatnoĹci elektroniczne
e. PĹatnoĹÄ kartÄ
pĹatniczÄ
.
3. SzczegĂłĹowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod pĹatnoĹci
znajdujÄ
siÄ za stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaĹźy
1. Zawarcie Umowy SprzedaĹźy miÄdzy Klientem a SprzedawcÄ
nastÄpuje po
uprzednim zĹoĹźeniu przez Klienta ZamĂłwienia za pomocÄ
Formularza zamĂłwienia w
Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po zĹoĹźeniu ZamĂłwienia Sprzedawca niezwĹocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednoczeĹnie przyjmuje ZamĂłwienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania
ZamĂłwienia i jego przyjÄcie do realizacji nastÄpuje poprzez przesĹanie przez
SprzedawcÄ Klientowi stosownej wiadomoĹci e-mail na podany w trakcie skĹadania
ZamĂłwienia adres poczty elektronicznej Klienta, ktĂłra zawiera co najmniej
oĹwiadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu ZamĂłwienia i o jego przyjÄciu do realizacji
oraz potwierdzenie zawarcia Umowy SprzedaĹźy. Z chwilÄ
otrzymania przez Klienta
powyĹźszej wiadomoĹci e-mail zostaje zawarta Umowa SprzedaĹźy miÄdzy Klientem a
SprzedawcÄ
.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. pĹatnoĹci przelewem, pĹatnoĹci elektronicznych albo pĹatnoĹci kartÄ
pĹatniczÄ
, Klient
obowiÄ
zany jest do dokonania pĹatnoĹci w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia Umowy SprzedaĹźy - w przeciwnym razie zamĂłwienie zostanie anulowane.
b. pĹatnoĹci za pobraniem przy odbiorze przesyĹki, Klient obowiÄ
zany jest do dokonania
pĹatnoĹci przy odbiorze przesyĹki.
4., Produkt zostanie wysĹany przez SprzedawcÄ w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeĹźeniem ustÄpu 5 niniejszego paragrafu), w sposĂłb wybrany przez Klienta podczas skĹadania ZamĂłwienia.
5. A W przypadku zamówienia Produktów o róşnych terminach dostawy, terminem
dostawy jest najdĹuĹźszy podany termin.
B W przypadku zamówienia Produktów o róşnych terminach dostawy, Klient ma
moĹźliwoĹÄ ĹźÄ
dania dostarczenia ProduktĂłw czÄĹciami lub teĹź dostarczenia wszystkich
ProduktĂłw po skompletowaniu caĹego zamĂłwienia.
6. PoczÄ
tek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy siÄ w nastÄpujÄ
cy sposĂłb:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu pĹatnoĹci przelewem, pĹatnoĹci
elektroniczne lub kartÄ
pĹatniczÄ
- od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu pĹatnoĹci za pobraniem â od dnia
zawarcia Umowy SprzedaĹźy,
wersja dla sklepĂłw dostarczajÄ
cych zamĂłwienia w caĹoĹci
po wykonaniu wszystkich czÄĹci zamĂłwienia
7. W przypadku zamĂłwienia ProduktĂłw o róşnych terminach gotowoĹci do odbioru,
terminem gotowoĹci do odbioru jest najdĹuĹźszy podany termin.
wersja dla sklepĂłw dostarczajÄ
cych zamĂłwienia w caĹoĹci
po wykonaniu wszystkich czÄĹci zamĂłwienia
7. W przypadku zamĂłwienia ProduktĂłw o róşnych terminach gotowoĹci do odbioru, Klient
ma moĹźliwoĹÄ odbierania ProduktĂłw czÄĹciami (stosownie do ich gotowoĹci do odbioru) lub
teĹź odbioru wszystkich ProduktĂłw po skompletowaniu caĹego zamĂłwienia.
8. PoczÄ
tek biegu terminu gotowoĹci Produktu do odbioru przez Klienta liczy siÄ w
nastÄpujÄ
cy sposĂłb:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu pĹatnoĹci przelewem, pĹatnoĹci
elektroniczne lub kartÄ
pĹatniczÄ
- od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotĂłwkÄ
przy odbiorze osobistym â od
dnia zawarcia Umowy SprzedaĹźy.
wersja dla sklepĂłw prowadzÄ
cych sprzedaĹź na terenie Polski
9. Dostawa Produktu odbywa siÄ wyĹÄ
cznie na terenie Polski.
wersja dla sklepĂłw prowadzÄ
cych sprzedaĹź na terenie innym niĹź Polska
9. Dostawa Produktu odbywa siÄ na terenie Unii Europejskiej
10. Dostawa Produktu do Klienta jest odpĹatna, chyba Ĺźe Umowa SprzedaĹźy stanowi
inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opĹaty za transport, dostarczenie i usĹugi
pocztowe) sÄ
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakĹadce âKoszty
dostawyâ oraz w trakcie skĹadania ZamĂłwienia, w tym takĹźe w chwili wyraĹźenia przez Klienta
woli zwiÄ
zania siÄ UmowÄ
SprzedaĹźy.
§ 10
Prawo odstÄ
pienia od umowy
1. Konsument moĹźe w terminie 14 dni odstÄ
piÄ od Umowy SprzedaĹźy bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu okreĹlonego w ust. 1 rozpoczyna siÄ od dostarczenia Produktu
Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niĹź przewoĹşnik.
3. usuniety
4. W przypadku Umowy, ktĂłra obejmuje wiele ProduktĂłw, ktĂłre sÄ
dostarczane
osobno, partiami lub w czÄĹciach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy
ostatniej rzeczy, partii lub czÄĹci.
5. Konsument moĹźe odstÄ
piÄ od Umowy, skĹadajÄ
c Sprzedawcy oĹwiadczenie o
odstÄ
pieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstÄ
pienia od Umowy wystarczy
wysĹanie przez Konsumenta oĹwiadczenia przed upĹywem tego terminu.
6. OĹwiadczenie moĹźe byÄ wysĹane za pomocÄ
tradycyjnej poczty bÄ
dĹş drogÄ
elektronicznÄ
poprzez przesĹanie oĹwiadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub
przez zĹoĹźenie oĹwiadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe
Sprzedawcy zostaĹy okreĹlone w § 3. OĹwiadczenie moĹźna zĹoĹźyÄ rĂłwnieĹź na
formularzu, ktĂłrego wzĂłr stanowi zaĹÄ
cznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz
zaĹÄ
cznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie
jest to obowiÄ
zkowe.
7. W przypadku przesĹania oĹwiadczenia przez Konsumenta drogÄ
elektronicznÄ
,
Sprzedawca niezwĹocznie przeĹle Konsumentowi na podany przez Konsumenta
adres e-mail potwierdzenie otrzymania oĹwiadczenia o odstÄ
pieniu od Umowy.
8. Skutki odstÄ
pienia od Umowy:
a. W przypadku odstÄ
pienia od Umowy zawartej na odlegĹoĹÄ UmowÄ uwaĹźa siÄ za
niezawartÄ
.
b. W przypadku odstÄ
pienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
niezwĹocznie, nie później niĹź w terminie 14 dni od dnia otrzymania oĹwiadczenia
Konsumenta o odstÄ
pieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego pĹatnoĹci, w
tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjÄ
tkiem dodatkowych kosztĂłw wynikajÄ
cych z
wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niĹź najtaĹszy zwykĹy
sposĂłb dostarczenia oferowany przez SprzedawcÄ.
c. Zwrotu pĹatnoĹci Sprzedawca dokona przy uĹźyciu takich samych metod pĹatnoĹci,
jakie zostaĹy przez Konsumenta uĹźyte w pierwotnej transakcji, chyba Ĺźe Konsument
wyraĹşnie zgodziĹ siÄ na inne rozwiÄ
zanie, ktĂłre nie bÄdzie siÄ wiÄ
zaĹo dla niego z
Ĺźadnymi kosztami.
d. Sprzedawca moĹźe wstrzymaÄ siÄ ze zwrotem pĹatnoĹci do czasu otrzymania
Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesĹania, w
zaleĹźnoĹci od tego, ktĂłre zdarzenie nastÄ
pi wczeĹniej.
e. Konsument powinien odesĹaÄ Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
Regulaminie niezwĹocznie, nie później niĹź 14 dni od dnia, w ktĂłrym poinformowaĹ
SprzedawcÄ o odstÄ
pieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeĹli Konsument
odeĹle Produkt przed upĹywem terminu 14 dni.
f. Konsument ponosi bezpoĹrednie koszty zwrotu Produktu, takĹźe koszty zwrotu
Produktu, jeĹli ze wzglÄdu na swĂłj charakter Produkt ten nie mĂłgĹ zostaÄ w zwykĹym
trybie odesĹany pocztÄ
.
g. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartoĹci Produktu wynikajÄ
ce z
korzystania z niego w sposĂłb inny niĹź byĹo to konieczne do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
9. W przypadku gdy ze wzglÄdu na charakter Produktu nie moĹźe on zostaÄ odesĹany w
zwykĹym trybie pocztÄ
, informacja o tym, a takĹźe o kosztach zwrotu Produktu, bÄdzie siÄ
znajdowaÄ w opisie Produktu w Sklepie.
10. Prawo do odstÄ
pienia od umowy zawartej na odlegĹoĹÄ nie przysĹuguje Konsumentowi w
odniesieniu do Umowy:
a. w ktĂłrej przedmiotem Ĺwiadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
wedĹug specyfikacji Konsumenta lub sĹuĹźÄ
ca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb,
b. w ktĂłrej przedmiotem Ĺwiadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczÄtowanym
opakowaniu, ktĂłrej po otwarciu opakowania nie moĹźna zwrĂłciÄ ze wzglÄdu na
ochronÄ zdrowia lub ze wzglÄdĂłw higienicznych, jeĹźeli opakowanie zostaĹo otwarte
po dostarczeniu,
c. w ktĂłre przedmiotem Ĺwiadczenia jest rzecz ulegajÄ
ca szybkiemu zepsuciu lub
majÄ
ca krĂłtki termin przydatnoĹci do uĹźycia,
d. o Ĺwiadczenie usĹug, jeĹźeli Sprzedawca wykonaĹ w peĹni usĹugÄ za wyraĹşnÄ
zgodÄ
Konsumenta, ktĂłry zostaĹ poinformowany przez rozpoczÄciem Ĺwiadczenia, Ĺźe po
speĹnieniu Ĺwiadczenia przez SprzedawcÄ utraci prawo odstÄ
pienia od Umowy,
e. w ktĂłrym cena lub wynagrodzenie zaleĹźy od wahaĹ na rynku finansowym, nad
ktĂłrym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i ktĂłre mogÄ
wystÄ
piÄ przed upĹywem
terminu do odstÄ
pienia od Umowy,
f. w ktĂłrej przedmiotem Ĺwiadczenia sÄ
rzeczy, ktĂłre po dostarczeniu, ze wzglÄdu na
swĂłj charakter, zostajÄ
nierozĹÄ
cznie poĹÄ
czone z innymi rzeczami,
g. w ktĂłrej przedmiotem Ĺwiadczenia sÄ
napoje alkoholowe, ktĂłrych cena zostaĹa
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaĹźy, a ktĂłrych dostarczenie moĹźe nastÄ
piÄ
dopiero po upĹywie 30 dni i ktĂłrych wartoĹÄ zaleĹźy od wahaĹ na rynku, nad ktĂłrymi
Sprzedawca nie ma kontroli,
h. w ktĂłrej przedmiotem Ĺwiadczenia sÄ
nagrania dĹşwiÄkowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczÄtowanym opakowaniu, jeĹźeli
opakowanie zostaĹo otwarte po dostarczeniu,
i. o dostarczanie dziennikĂłw, periodykĂłw lub czasopism, z wyjÄ
tkiem umowy o
prenumeratÄ,
j. o dostarczenie treĹci cyfrowych, ktĂłre nie sÄ
zapisane na noĹniku materialnym, jeĹźeli
speĹnianie Ĺwiadczenia rozpoczÄĹo siÄ za wyraĹşnÄ
zgodÄ
Konsumenta przed
upĹywem terminu do odstÄ
pienia od umowy i po poinformowaniu go przez
SprzedawcÄ o utracie prawa odstÄ
pienia od Umowy,
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1. UmowÄ
SprzedaĹźy objÄte sÄ
nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiÄ
zany dostarczyÄ Klientowi rzecz wolnÄ
od wad.
3. W przypadku wystÄ
pienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo
do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczÄ
ce rÄkojmi w kodeksie cywilnym. JeĹźeli
Klientem jest PrzedsiÄbiorca, strony wyĹÄ
czajÄ
odpowiedzialnoĹÄ z tytuĹu rÄkojmi.
4. ReklamacjÄ naleĹźy zgĹosiÄ pisemnie lub drogÄ
elektronicznÄ
na podane w niniejszym
Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5. Zaleca siÄ, aby w reklamacji zawrzeÄ m.in. zwiÄzĹy opis wady, okolicznoĹci (w tym
datÄ) jej wystÄ
pienia, dane Klienta skĹadajÄ
cego reklamacjÄ, oraz ĹźÄ
danie Klienta w
zwiÄ
zku z wadÄ
towaru.
6. Sprzedawca ustosunkuje siÄ do ĹźÄ
dania reklamacyjnego niezwĹocznie, nie później
niĹź w terminie 14 dni, a jeĹli nie zrobi tego w tym terminie, uwaĹźa siÄ, Ĺźe ĹźÄ
danie
Klienta uznaĹ za uzasadnione.
7. Towary odsyĹane w ramach procedury reklamacyjnej naleĹźy wysyĹaÄ na adres
podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
8. W przypadku, gdy na Produkt zostaĹa udzielona gwarancja, informacja o niej, a takĹźe
jej treĹÄ, bÄdÄ
zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§ 12
PozasÄ
dowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeĹ
1. SzczegĂłĹowe informacje dotyczÄ
ce moĹźliwoĹci skorzystania przez Konsumenta z
pozasÄ
dowych sposobĂłw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeĹ oraz
zasady dostÄpu do tych procedur dostÄpne sÄ
w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzecznikĂłw konsumentĂłw, organizacji
spoĹecznych, do ktĂłrych zadaĹ statutowych naleĹźy ochrona konsumentĂłw,
WojewĂłdzkich InspektoratĂłw Inspekcji Handlowej oraz pod nastÄpujÄ
cymi adresami
internetowymi UrzÄdu Ochrony Konkurencji i KonsumentĂłw:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada nastÄpujÄ
ce przykĹadowe moĹźliwoĹci skorzystania z
pozasÄ
dowych sposobĂłw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeĹ:
a. Konsument uprawniony jest do zwrĂłcenia siÄ do staĹego polubownego sÄ
du
konsumenckiego, o ktĂłrym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygniÄcie sporu wynikĹego z Umowy zawartej ze SprzedawcÄ
.
b. Konsument uprawniony jest do zwrĂłcenia siÄ do wojewĂłdzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczÄcie postÄpowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakoĹczenia sporu miÄdzy Konsumentem a
SprzedawcÄ
.
c. Konsument moĹźe uzyskaÄ bezpĹatnÄ
pomoc w sprawie rozstrzygniÄcia sporu miÄdzy
nim a SprzedawcÄ
, korzystajÄ
c takĹźe z bezpĹatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentĂłw lub organizacji spoĹecznej, do ktĂłrej zadaĹ statutowych
naleĹźy ochrona konsumentĂłw (m.in. Federacja KonsumentĂłw, Stowarzyszenie
KonsumentĂłw Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych KlientĂłw zbieranych za poĹrednictwem Sklepu
internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe KlientĂłw zbierane przez administratora za poĹrednictwem Sklepu
internetowego zbierane sÄ
w celu realizacji Umowy SprzedaĹźy, a jeĹźeli Klient wyrazi na to
zgodÄ - takĹźe w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych KlientĂłw Sklepu internetowego mogÄ
byÄ:
a. W przypadku Klienta, ktĂłry korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy
przesyĹkÄ
pocztowÄ
lub przesyĹkÄ
kurierskÄ
, Administrator udostÄpnia zebrane dane
osobowe Klienta wybranemu przewoĹşnikowi lub poĹrednikowi realizujÄ
cemu
przesyĹki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, ktĂłry korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu pĹatnoĹci
elektronicznych lub kartÄ
pĹatniczÄ
Administrator udostÄpnia zebrane dane osobowe
Klienta, wybranemu podmiotowi obsĹugujÄ
cemu powyĹźsze pĹatnoĹci w Sklepie
internetowym.
4. Klient ma prawo dostÄpu do treĹci swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbÄdnych do zawarcia Umowy SprzedaĹźy skutkuje
brakiem moĹźliwoĹci zawarcia tejĹźe umowy.
§ 14
Postanowienia koĹcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane sÄ
w jÄzyku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z waĹźnych
przyczyn to jest: zmiany przepisĂłw prawa, zmiany sposobĂłw pĹatnoĹci i dostaw - w zakresie,
w jakim te zmiany wpĹywajÄ
na realizacjÄ postanowieĹ niniejszego Regulaminu. O kaĹźdej
zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie majÄ
zastosowanie
powszechnie obowiÄ
zujÄ
ce przepisy prawa polskiego, w szczegĂłlnoĹci: Kodeksu cywilnego;
ustawy o Ĺwiadczeniu usĹug drogÄ
elektronicznÄ
; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o
ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystaÄ z pozasÄ
dowych sposobĂłw rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeĹ. W tym celu moĹźe zĹoĹźyÄ skargÄ za poĹrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR dostÄpnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .